malinmatildalundin

Alla inlägg under september 2012

Av Malin Lundin - 19 september 2012 22:56

För mig, så är du hela livet.  

Av Malin Lundin - 19 september 2012 22:48

Tråkat hela kvällen. Sysselsatt mig med att ha hårinpackning och sånt.. lala. Tråkade framför datorn.. och helt plötsligt så dyker Jokke upp hära. Gjorde fan min dag alltså! Söta älskade Joakim. 

Snacka om att jag vart helt glad å ba.. åååhh.. mojjs! Så nu ska jag pussa på min pojke innan det är dags att sova. Ser verkligen fram emot att ha sovmorgon imorgon och inte börja först 12! Så härligt! 


TTYL.

Av Malin Lundin - 19 september 2012 16:07

Kunde inte blogga igår. Sorry! 

Hade iallafall min första praktikdag igår, allt gick bra. Slutade redan vid 12 då jag skulle ner på min lillebrors skola där allt mediafolk (tidningar, radion, tvn) och pantamera väntade. Min lillebror har vunnit en pantamera tävling, så de kom och överraskade honom igår på skolan. De hade med sig en cykel, cykelhjälm och ett par hörlurar/headset. Han vart redigt chockad haha! Så himla kul att både sr, svt, kuriren, tv4 OSV kom och uppmärksammade Joel. Lite småtufft och gulligt ju! Pantamera hade åkt ända ifrån Norrköping för att överlämna hans priser, tufft!


Efter det så for jag hem och fixade middagen jag skulle ha med mig till stallet. For sen in till stan och köpte shampoo och balsam och for sen till stallet. Väl dära så käkade jag middag med Nathalie as usual, snackade med stallfolk, och hade markarbete med Joeri. Gick helt okej. Han var sjukt taggad, och sjukt stark. Hade typ inte kraften att rida han ordentligt, så det gick sådära. Helt okej, men hade kunnat gå bättre om jag hade varit mera skärpt. Men nåja! Lifes go on!

Kvällsfodrade sen ponnysarna och åkte hem strax före 9. 


Väl hemma så fick jag en enorm huvudvärk, vilket sen övergick till ett illamående som knappt går att beskriva alltså. Allt bara snurra för mig. Kunde inte alls röra mig. Låg i sängen och kunde knappt andas för illamåendet var så stort. Kunde knappt ens prata i telefon eller godnattsmsa med min älskling. USCH säger jag bara.. mådde inte alls bra. Lyckades dock ändå somna tillslut.. tur det.


IDAG då.. haft praktik 07.00-14.30 konstant huvudvärk hela dagen och det har jag fortfarande. Ska lägga mig och vila strax. Känns skönt att börja 12 imorgon. Tidig kväll + sovmorgon = minst 10 timmars sömn. Fan vad jag längtar! Ska bli så skönt att få sova och koppla av lite. Så mycket information, omställningar, nya saker och liknande på praktiken. Sliten tjej är bara förnamnet alltså!


TTYL.


 

Sliten tjej om något haha!



Av Malin Lundin - 17 september 2012 21:29

Palma gick sååå fint idag också! Är så glad och nöjd över att vi äntligen börjat hitta knapparna och allt sådant. Hon gick som en dröm, fina prinsessan! ♥ Tog ett kort dressyrpass på plan och avslutade ritten med att skritta av runt hela byn. Vi var ute 1h i spöregnet.. så gissa om man var nå blöt när man kom tillbaka haha? Hojhoj. 
Men jag är iallafall jättenöjd över min och Palmas ritt idag. Allt kändes så bra! Myste i massor innan mamma kom och hämtade mig!

 

När jag väl kom hem så kollade jag tv, käkade middag och tog mig en lång och varm dusch. Tog det sen lugnt framför tvn och datorn tills min älskling kom hit. Så nu ska jag mysa med min andra halva och sen gå och sova. Jag ska upp halv 6 imorgon, börjar praktiken klockan 7 så... fan vad tidigt alltså.. kommer dö. Men nåja. Ska gå och lägga mig tidigt så jag hinner sova några timmar!

 

TTYL.

 

Finaste Palma idag,   

Av Malin Lundin - 17 september 2012 12:45

Vaknade halv 11 idag, pigg och utvilad. Skönt skönt ohja. Legat och slötittat på tv fram till nu typ. Precis satt mig vid datorn och sånt. Äter frulle också.. nomnom. 

Får se vad som händer nu. Ska till stallet vid 3 tiden typ. 


Ska mysa med bäste Benny nu. Älskade hårbollen. 

Av Malin Lundin - 17 september 2012 00:00


Stiftelsen – Vart jag än går <-- Länk till spotify.


Lugnt den skönaste låten jag hört på länge. Brukar i stort sett aldrig lyssna på svensk musik, brukar inte vara någon höjdare. Men denna.. så bra!! Nomnomnom. Den har spelats i repeat hela kvällen!

Av Malin Lundin - 16 september 2012 22:11

Igår så myste jag bara sönder med min älskling då han kom hit. Kollade film och bara mojjsa. Sånt behövs också faktiskt. Han somna kring 3 eller nå sånt.. jag kollade på någon skräckfilm som gick på tvn så jag somnade inte först vid 4 haha.. nattsuddare. 

Detta resulterade iallafall att vi vaknade 14.20 haha fyfan. Tror att jag aldrig sovit så länge faktiskt?

Hela dagen var ju nästan som bortblåst, men nåja.. det är ju söndag liksom. Var skönt somfan att få sova ut.

Så resten av denna söndag så har vi gjort absolut ingenting. Kollat tv, chillat, varit ut på en promenad och sett film osv. Bara tagit det lugnt. Skönt ohja. Jokke åkte hem vid 9 eller nå sånt. Då hoppade jag i duschen och nu så sitter jag hära. 


Gör ingenting speciellt alls. Funderar på att se film eller något sådant. Vissa är ju lediga imorgon.. så skönt haha! Kommer spendera min dag med älskade Palma. ♥ Längtar!

 

TTYL.

 

 

Av Malin Lundin - 15 september 2012 21:15

Haft en jättebra dag och kväll idag! Morgon startade med att jag fick sova ut, vaknade kring 12 och det var sååå skönt att slippa höra väckarklockan. Nomnom. Klev då upp och käkade frukost, kollade tv och tog det lugnt. 

Hoppade sen på bussen för att komma mig till stallet. Väl i stallet så möttes jag av en jättegosig Palma. Åååh.. hon var så underbart mysig och ville pussas hela tiden. Gick jag ifrån henne så börja hon gnägga och springa efter mig. Gullet.

Borstade av henne och pratade lite med Stella och Dennis. For sen ut på en jättehärlig ridtur.

Palma var så pigg och glad och så himla frammåt. Vilken frambjudning alltså! Formen var korrekt hela ridturen och hon trampade på jättebra med "bakkärran". Red ca 50 minuter, och seriöst... dessa 50 minuter kommer jag leva länge på. Allt gick så himla bra.. fina prinsessan. Avslutade ridpasset med en busgalopp på ängen.. alltid uppskattat av Palma. Man känner verkligen hur kul hon tycker de är. ♥ 
Mockade sen hagen en snabbis och sen så hämtade pappa mig. Käkade på direkten när jag kom hem.
Sen så for hela familjen iväg på hockey så jag har varit ensam hemma sen 5. Skönt skönt. 

Så jag har passat på att ha lite hemmaspa för mig själv hära hemma. Har haft hårinpackning, ansiktsmask.. tagit en skön dusch och bara pysslat om mig själv. Precis målat något på naglarna som ska stärka naglarna. Funkar skitbra faktiskt. 

Nåja. har pysslat om mig själv ikväll.. så känner mig helt fräsch nu. Mitt hår är så äckligt lent haha.. love it !!!

 

Har även hunnit med att städa mitt rum och baka kladdkakemuffins ikväll. Mamma skulle ha med sig det imorgon.. nå fotbollsgrej typ. Nåja. Känner mig snäll som bakat och allt åt henne. 

 

Nu sitter jag och väntar på att folket ska komma hem. Jokke kommer hit också. ♥ Ska överraska han med massa gosaker, tända ljus, och nån bra film. Visst är jag en gullig flickvän? (a) Så blir massa mys ikväll med min andra halva, så bra. ♥ 

 

Usch vad långt det blev. 

 

Bild sen idag. Världens allra finaste prinsessa.   

Presentation


Hallå! Jag som skriver på denna lilla blogg heter Malin, och jag är snart hela 17 år gammal. Går Vård&Omsorgsprogrammet och fritiden spenderar jag i stallet. Självklart lägger jag tid åt mina fina vänner och pojkvännen också! ♥

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards