malinmatildalundin

Alla inlägg under september 2012

Av Malin Lundin - 30 september 2012 21:53

Inte gjort något speciellt idag efter praktiken. Kännt mig lite ledsen och sånt, menmen. Så det blir ibland.

Har nött djursjukhuset typ halva kvällen.. haha najsnajs. 


Tänkte förövrigt dricka te ikväll, slutade med att det vart både te, fruktsallad och hemmagjord kräm. Är sprängmätt.. kommer få rulla i sängs typ. Men gott var de allt, ohja! 

Ska snart sova, har precis sagt godnatt till min älskling. Så nu känns det inte värt att sitta uppe längre haha. 

Imorgon har jag bara praktik 08.00-12.00 så himla skönt.. och chill. Efter det blir det stan en snabbis för att uträtta lite ärenden på några affärer.

Kvällen måste jag nog spendera på lite plugg. Har inte gjort ett skvatt av hemmastudierna som ska vara klart om 1 vecka knappt. Sååå.. dags att börja kanske? 


HÖRS LATERZ.

Av Malin Lundin - 30 september 2012 15:25

Pussade hejdå på min älskling imorse som farit till Rantajärvi, var gode jobbigt.. men kom mig iallafall iväg till praktiken i tid. Gått bra på praktiken idag också.. fick sluta lite tidigare.. vilket var bra. Fick ett samtal direkt jag slutat, började typ storlipa osvosv. Fick inte världens bästa besked om man säger så.

Själva grejen har jag vetat om länge, men när det väl ska hända så ba pangbom så dör jag inombords. Känns jättejobbigt.. men allt har sitt slut någon gång.. bara att leva med det, för sånt är livet. 

Ni lär få veta senare i veckan vad det är.


Har ingen lust alls till att skriva, vi får höras senare. 

Av Malin Lundin - 29 september 2012 23:03

Praktiken har gått bra idag. Kom hem strax före 20.00 skönt. Tog det då lugnt en stund.. käkade sen middag och såg på tv. Hoppade i badet vid halv 10.. var fett skönt. Kom upp för ett tag sen.. precis hunnit klä på mig och borsta håret och sånt. Nu ska jag gå ner och fixa lite te.. fryser som ett as. Blää. :( 

Pojken kommer hit snart också. Bara han kan sluta jobba också haha.. måste passa på att mysa lite, han åker iväg imorgon och är borta ett tag så... ja! Ångest ångest, menmen!


Imorgon är det praktik 08.00-15.00 Sova snart alltså så jag orkar upp!


TTYL.



Finisbenny får stå för bilden idag!   

Av Malin Lundin - 29 september 2012 00:03

Palma bråkade med mig idag och skulle vara surkärring haha.. stegra sig och piska med svansen och höll på med dumheter då vi skulle in från hagen. Men efter ett tag så gav hon sig och följde med in, men under borstningen osv så sura hon också hela tiden.. surhästen! Men så fort vi kom ut på ritten så vände hennes humör totalt. Hon vart glad och JÄTTEPIGG. 

Har skrittat mycket idag, avslutade med växlingar, trav och galopp på ängen. Palma skötte sig fint, var dock somsagt jättepigg, men lyssnade bra ändå. I galoppen vart hon väldigt busig haha. Hon studsa, hoppa och höll på såfort hon visste att det skulle vara galopp, och när jag väl gav henne kommando så börja hon studsa ännu mera och slänga med huvudet då jag höll in henne, hade jag släppt på tyglarna hade hon förmodligen inte valt en lugn och fin galopp, utan en galen halvsken galopp haha. Så fick hålla henne ganska mycket, vilket gjorde att hon blev lite irriterad då hon helst ville reglera farten osv själv.. menmen! Hon lyssna fint och väntade in mina kommandon och även om hon var pigg så var hon samtidigt fin, om man borster lite studsade och hoppande! Är dock väldigt gulligt och roligt då hon visar sån energi då man är ute och rider. Tycker det är jättekul!! :)

Red sen tillbaka till stallet och lät Palma stå i hagen med lite hö medans jag bytte om och fixade, och sen så tog jag in ponnisarna och nattade dem och sen så hämtade papi mig. 


Kom hem vid 8 och då käkade jag middag och såg lite tv innan jag och mamma for och handlade lite och hämtade min lillebror på skoldiscot hahaha.. gulligt juuuu. 

Efter det så hoppade jag i duschen, och nu för 20 min sen så kom min älskling hit som precis slutat jobbet. Han står i duschen nu, och efter det blir det lite mys och sen sova. Jag har praktik 12-20 imorgon.. segt då det är lördag.. menmen. 


Mycket text och ingen bild... dåligt. Men har ingen rolig bild att visa er för tillfället. Förlåt. 

Av Malin Lundin - 28 september 2012 15:40


Var gode skönt att sova ut imorse.. ohja! Har sen käkat gofrukost och sett på tv fram tills nu. Så skönt att bara slappa lite. Nu ska jag iallafall iväg till stallet. Får se vad jag och Palma hittar på idag!


TTYL. 

Av Malin Lundin - 28 september 2012 00:09

Tagit sista gardasilsprutan.. gjorde ont somfan och det värkte hela kvällen men nu är det bättre - skönt. 

Hann sen hem och trycka i mig middagen som bestod av mannagröt och sen så for jag och mami till Ninas och hade kursen i hela 3 jäkla timmar. Såååå drygt.. men bullarna var dock goda. Nomnom heheh.

Fick sen skjuts hem av Jonas och hans familj, slapp åka buss.. lyx eh jo! Kollade då "Hela sverige bakar" och lite annat.. tog de lugnt bara.


Duschade för ett tag sen.. nu vet jag inte vad som händer. Är ledig ifrån praktiken även imorgon. Ska till Palma och rida och gosa lite. Sen så får vi se vad som händer. Hoppas på bättre väder imorgon än vad det var idag!

Av Malin Lundin - 27 september 2012 13:42

Hann inte blogga igår, sorry! Hade praktik 08.00-15.00, for då sen hem och packade väskan, såg lite tv och tog det lugnt innan jag for och mötte upp min älskling på stan. Vi hyrde film och köpte lite gotta, och gick sen och käkade på MAX. Så jäkla gott. Har längtat efter ett minimål i typ 1 månad seriöst haha.. sjukt gott var det iallafall. 

Vi for hem sen och dsuchade, kollade film och bara myste. Det behövdes kan jag säga. ♥ Slocknade efter 11 nångång.. skönt. 

 

Alarmet ringde iallafall kl 8 idag.. SEEEGT. Men Jokke skulle iväg och Jobba så.

 

Precis plattat håret.. fast sitter nu och funderar av vilken aledning jag gjorde de.. det SPÖregnar och blåser utav helvete ute så det lär ju förstöras så fort jag går ut! Men nåja. 

Idag ska jag möta upp Malink vid 16 så ska vi på VC och ta sista gardasilsprutan, och efter det så ska jag och mamma iväg på Ninas Trakfikskola och gå handledarkursen eller vad de nu kallas.. ser inte fram emot att sitta och lyssna på någon som pratar i typ 3 timmar.. men det bjuds ju på fika så har ju något att se fram emot iaf hahah. ;) 

 

 

Av Malin Lundin - 25 september 2012 22:53

Haft en jobbig dag idag.. jamen nånting. Har bara velat försvinna tills allt blivit bra igen. Men har ändå haft humöret uppe på praktiken.. så överlevde den iallafall. For sen till stallet, lyckades hålla humöret bra där också, även om det var jobbigt vissa gånger. Tur man har världens bästa Nathalie, och världens finaste hästar. 

 

Kvällen vart bäst. Pratat med min fina pojkvän.. så nu känns allt bra igen.

 

Gårdagen var sämst och förjävlig, idag var jobbig somfan.. men slutade somsagt bra. Ska inte klaga. Är bara glad över att allt fixar sig, och att jag har min pojke brevid mig vid min sida nu.

 

22 November 2010 ♥

-

Ingenting ska få förstöra mellan oss älskling,

du är det finaste jag har. 

Presentation


Hallå! Jag som skriver på denna lilla blogg heter Malin, och jag är snart hela 17 år gammal. Går Vård&Omsorgsprogrammet och fritiden spenderar jag i stallet. Självklart lägger jag tid åt mina fina vänner och pojkvännen också! ♥

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards