malinmatildalundin

Alla inlägg under november 2012

Av Malin Lundin - 30 november 2012 22:02

Varit en lång dag idag, både bra och dålig. Menmen! Hunnit med skola och stall och lite rantande med mami. Är sjuktligt trött och seg nu så ska bara ta det lugnt resten av kvällen. Upp kl 7 imorgon för morgonjour.. wääh! Imorgonkväll åker jag till Jokke och stannar till på måndag, ska bli så himla bra. I need it. 


Nåja.. ttyl. 


Söt lillebror man har förövrigt, hihi. Världens bästa bror.     

Av Malin Lundin - 29 november 2012 23:41

Umgåtts med MalinK ikväll somsagt. Vi gick på affären och köpte lite gotta för att sen orka sig på allt plugg jag har. Gjort klart och skickat in 2 inlämningar, känns satans bra! Funderar på att börja på den 3dje nu, tror inte att det var så svåra saker kvar på den inlämningen.. och vore skönt att få det bortgjort. Får se hur jag orkar, är helt slut i huvudet just nu! Har bara hunnit ta en dusch sen MalinK for hem ifrån våran pluggkväll. Men känns sjukt sköt att ha 2 klappat och klart, och snart en 3dje. Är ju iallafall något!

Förövrigt så blir jag glad när jag läser sådanthära. Jag har världens bästa kompis. Ställer upp i alla väder och finns alltid dära för mig. Detta skrev MalinK på sin blogg.


 

Av Malin Lundin - 29 november 2012 17:19


Såhär pigg och glad är jag efter 3 timmars sömn, på jobbet klockan 06.50, wiho. Så jääävla sliten jag är just nu alltså, helt sjukt.  


Sorry for the bad update, men jag har rumpan full hela dagarna och nätterna. Har skola eller praktik på dagarna, kvällarna går åt till att plugga plugga plugga. Har 5 saker som ska vara klara imorgon, och jag är inte färdig med något. Målet är väl att skicka in 3 inlämningar ikväll.. alla halvt påbörjade.. woho, wish me good luck! Nämen, jag krigar somfan. Satt uppe till 1 inatt och pluggade, tog mig 2 timmar att somna pga att jag inte kunde slappna av, känner mig så stressad för allt som ska in.
Men nu satsar jag på att få klart det är allra viktigast, resten får jag göra i helgen typ. Har så satans mycket nu i skolan, lärarna har typ bara tippat en container den senaste veckan över mitt huvud med massa saker som ska vara klara imorgon. GALET hur mycket ångest jag har, och hur mycket jag stressar över det. Det tar typ död på mig haha.. går runt med ständig magvärk och huvudet känns tyngre än en elefant. Hjälper ju inte att jag inte kan sova om nätterna heller.. men nåja, jag krigar och jag ska försöka göra klart så mycket som möjligt ikväll och sen så får jag göra klart resten imorgon och till helgen. Jag kan inte göra mer än jag kan just nu. Är fööör mycket i min hjärna, både med skola och andra saker. 


Nåja, MalinK ska komma hit snart, hon ska hjälpa mig lite med plugget. Känns bra! Har redan hunnit plugga 1,5h då jag kom hem ifrån praktiken. Är så döless och sliten, men ska fortsätta nu och sen när MalinK kommer så fortsätter vi!


Nåja, dålig update, nu vet ni varför, och nu vet ni att jag lever.. än så länge iaf! :)

Av Malin Lundin - 26 november 2012 19:59

Det är måndag, och det är ännu en vecka att kriga sig igenom. Vissa veckor är tyngre än andra, denna vecka får vi se hur den blir. Just nu känns allt jobbigt och segt, får hoppas på att det vänder! 

Nåja, veckans planering kanske så jag håller lite koll på mitt liv?

Måndag: Skola, stan en snabbis, plugga

Tisdag: Skola, stall, mys med pojken

Onsdag: Praktik 12.30-20.00, plugga

Torsdag: Praktik 07.15-14.45, plugga

Fredag: Skola, stall, plugga

Lördag: Morgonjour, rida och sköta Skofte, mys med pojken

Söndag: Slappodag... hoppas jag. 


Min vecka kommer bestå utav mycket plugg. Precis insett att det snart är december månad, vilket innebär att det blir jullov, kurser i skolan ska avslutas och lite betyg och sådant ska sättas, och här sitter jag hemma och har en hel hög framför mig? Nä, dags att skärpa sig och sätta igång! Har som mål att göra bort det mesta i veckan, så jag slipper lite ångest. Har dessutom ledigt på måndag, så en långhelg sitter inte heller helt fel, nejnej, love it!



Ciao ifrån en trött chey.

Av Malin Lundin - 25 november 2012 22:17


Igår så for jag och Joakim till IKEA och där inhandlade jag dessa saker som är ovanför. Hade velat ha en massa mera, men var typ sjukt svårt att hitta grejer och grejer var slut och det var så sjukt mycket folk.. löningshelg och allt ju. Så det var lite kaos och jag får typ klaustrofobi när det blir för trångt och sen så är jag en sån som måste planera vart jag ska ha allt och hur det ska bli och bla bla och jag kunde typ inte koncentrera mig bland folket så vart inte så överdrivet mycket handling. Men sen så kunde jag inte heller handla en massa heller pga lite saker men jag är då nöjd över det jag köpte iallafall, även om jag hade kunnat ta med mig halva IKEA hehe! :) Men lite småtjaffs iaf.. ljus, överkast till sängen osv! Så min gårdag spenderades i Haparanda, och med flera timmars bussresa, mys ändå!


Idag har jag och Jokke inte gjort något alls. Gått på en promenix och bara tagit det stenlungt. Nu ska jag städa upp lite på rummet och sen duscha och fixa lite inför imorgon.. blir nog braaa!

Av Malin Lundin - 23 november 2012 19:42

Hann inte alls blogga igår. Hade praktik 07.00-14.30 och då for jag hem och packa väskan och snabbfixade mig lite, pratade sen med familjen en stund och sen så for jag in mot stan och mötte upp Jokke. Vi gick och åt på waldorf och sen så for vi till hertsön där vi bastade och myste på. Sen så for vi hit till mig där vi inte gjorde något speciellt. Såg film och myste innan vi slockande bådatvå.

Vi firade nämnligen 2 år igår jag och Jokke.. åh.. jag är så lycklig att Joakim är min. Min fina pojkvän och min andra halva. I 2 år har vi varit tillsammans, i 2 år har han varit min, wääh. I love my boyfriend so much. ♥


Idag då hmm.. skola 08.15-13.30 bussade sen med Emmelie till stallet på direkten och där blev det att rida ut med MalinB, Hanna och Emmelie. Kolsvart ridtur men det gick bra det med! Skofte skötte sig så bra. ♥ Lycka! Fick sen hämtning av mami, gjorde mig lite middag på direkten och nu så satte jag mig precis hära. Inväntar syster som jag ska spendera min kväll med, blir nog bra det också!


TTYL.



Jag älskar dig så himla mycket.  

Av Malin Lundin - 21 november 2012 23:55



Varit en jobbig dag idag, but i'm still alive. Längtar till imorgon, för då är det en bra dag. Wiho. 

Av Malin Lundin - 21 november 2012 10:00

Jaa, rubriken säger väl det mesta. Idag, den 21 November så är det exakt 1 år sen som älskade Tjalle dog. 1 år, 1 helt år.


Jag minns dagen så väl. Jag hade praktik hela dagen, jag hann knappt komma in genom dörren innan mami ber mig sätta mig ner, då hon har något tråkigt att berätta. Så fort hon sa att hon pratat med Kenneth (tjalles ägare) så insåg jag att Tjalle var död.. på en gång. Fick världens klump i magen och tårarna brände bakom ögonlocken på mig. Fick ingen luft.. mami fortsätte säga vad som hänt och sånt.. minns hur jag kuta upp på mitt rum, kände hur hela jag for i tusen bitar. 

Tjalle, hästen jag känt flera år, hästen som lärt mig så mycket, hästen som jag såg gå från att vara en sliten ridskolehäst till att bli världens piggaste, gladaste och lyckligaste privathäst, som jag hade äran att sköta.. och helt plötsligt så var han död. Jag var helt förstörd, mitt liv hade gått i tusen bitar.


Tjalle var den hästen som jag litade på till 110 %, aldrig har jag träffat en sån underbar häst som Tjalle. Vi gick igenom så mycket tillsammans. Från lektionsridning till bröllopskörningar till att rida i endast halsring över sommarängarna i full galopp. Känslan är obeskrivlig ska ni veta. Han var världens bästa.. och aldrig hade jag trott att vi skulle vara över, borta så snabbt. Allt kom så plötsligt.. jag hann inte säga hejdå, jag hann inte pussa han en sista gång på pannan. Jag hann aldrig berätta för honom hur underbart bra han var, hur bra han fick mig att må. Allt gick för fort. 


Nu är det 1 år sen som jag förlorade min bästa vän.. och jag erkänner.. det är en av mina jobbigaste dagar ever. Tjalle betydde så mycket för mig, och jag kan fortfarande inte förstå att han är borta. Det är jättejobbigt för mig, jag mår jättedåligt över det fortfarande och jag klarar fortfarande inte av att se bilderna på oss utan att tårarna rinner. Väcker så mycket känslor och minnen.. världens allra bästa häst.. världens finaste fjording.. min fjording.. min Tjalle. 


Jag saknar han så himla mycket. Idag är det 1 år sen.. helt obeskrivligt. 1 år.. can't handle this.


Jobbig dag, 1 helt år utan Tjalle.

Han kommer alltid vara finast i mina ögon,
ingen kommer kunna slå han,

min underbara älskade ögonsten.

Hästen som alltid fick mig att må så bra. 

Jag älskar dig. ♥

 

21/11-2011 - Dagen då mitt liv gick i tusen bitar. Dagen då jag förlorande världens bästa häst.


Presentation


Hallå! Jag som skriver på denna lilla blogg heter Malin, och jag är snart hela 17 år gammal. Går Vård&Omsorgsprogrammet och fritiden spenderar jag i stallet. Självklart lägger jag tid åt mina fina vänner och pojkvännen också! ♥

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards