malinmatildalundin

Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Tisdag + Onsdag

Av Malin Lundin - 19 september 2012 16:07

Kunde inte blogga igår. Sorry! 

Hade iallafall min första praktikdag igår, allt gick bra. Slutade redan vid 12 då jag skulle ner på min lillebrors skola där allt mediafolk (tidningar, radion, tvn) och pantamera väntade. Min lillebror har vunnit en pantamera tävling, så de kom och överraskade honom igår på skolan. De hade med sig en cykel, cykelhjälm och ett par hörlurar/headset. Han vart redigt chockad haha! Så himla kul att både sr, svt, kuriren, tv4 OSV kom och uppmärksammade Joel. Lite småtufft och gulligt ju! Pantamera hade åkt ända ifrån Norrköping för att överlämna hans priser, tufft!


Efter det så for jag hem och fixade middagen jag skulle ha med mig till stallet. For sen in till stan och köpte shampoo och balsam och for sen till stallet. Väl dära så käkade jag middag med Nathalie as usual, snackade med stallfolk, och hade markarbete med Joeri. Gick helt okej. Han var sjukt taggad, och sjukt stark. Hade typ inte kraften att rida han ordentligt, så det gick sådära. Helt okej, men hade kunnat gå bättre om jag hade varit mera skärpt. Men nåja! Lifes go on!

Kvällsfodrade sen ponnysarna och åkte hem strax före 9. 


Väl hemma så fick jag en enorm huvudvärk, vilket sen övergick till ett illamående som knappt går att beskriva alltså. Allt bara snurra för mig. Kunde inte alls röra mig. Låg i sängen och kunde knappt andas för illamåendet var så stort. Kunde knappt ens prata i telefon eller godnattsmsa med min älskling. USCH säger jag bara.. mådde inte alls bra. Lyckades dock ändå somna tillslut.. tur det.


IDAG då.. haft praktik 07.00-14.30 konstant huvudvärk hela dagen och det har jag fortfarande. Ska lägga mig och vila strax. Känns skönt att börja 12 imorgon. Tidig kväll + sovmorgon = minst 10 timmars sömn. Fan vad jag längtar! Ska bli så skönt att få sova och koppla av lite. Så mycket information, omställningar, nya saker och liknande på praktiken. Sliten tjej är bara förnamnet alltså!


TTYL.


 

Sliten tjej om något haha!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lundin - 23 december 2012 01:44


  Tänkte bara meddela er att jag lever. Spenderat mina dagar med pojkvännen och kompisar. Äntligen fått lov också, behövdes som tusan. Har hunnit med att spenderat en massa tid i stallet också. Har både stallet i Rutvik (Skofte mfl.) och Ellie n...

Av Malin Lundin - 16 december 2012 22:06

Ridit världens finaste Skofte idag, gick så himla bra, älskade häst!! ♥    Inte bloggat i helgen, bara jag tänker på ordet blogg just nu så blir jag irriterad. Sååå ja.. då vet  ni. Kanske lägger ner denna skitblogg? Who knows? Känner mig ...

Av Malin Lundin - 15 december 2012 00:06

Efter middagen så for jag ut och rantade med mami och Joel. Var tänkt att jag bara skulle följa med för att ha något att göra, men det slutade med att jag kom hem med ett par jeans till mig, och årets julklapp till pojkvännen, najs!  Jeansen hittad...

Av Malin Lundin - 14 december 2012 19:50


Såg precis en annons ute på blocket, på en häst jag var och red i somras. Huuuuur fin somhelst, bra framåtbjudning och var trevlig både i hantering och i ridning. Verkligen en jättefin häst, väldigt lyhörd och känslig för skänkeln. Verkligen en toppe...

Av Malin Lundin - 14 december 2012 16:13


Slask och snöstorm gånger 10000 idag. Fyyy vad tråkigt väder alltså!  Skolan har iallafall varit helt okej, haft lugna lektioner och då jag slutade så gjorde jag omprovet i NK. Gick väl helt okej, hoppas bara att jag klarade det också, men det var ...

Presentation


Hallå! Jag som skriver på denna lilla blogg heter Malin, och jag är snart hela 17 år gammal. Går Vård&Omsorgsprogrammet och fritiden spenderar jag i stallet. Självklart lägger jag tid åt mina fina vänner och pojkvännen också! ♥

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards