malinmatildalundin

Alla inlägg under september 2012

Av Malin Lundin - 9 september 2012 22:19

Denna kväll har lullat på somvanligt. Har myst med Benny, suttit vid datorn, sett på tv, druckit äkta varm choklad.. ni vet de är riktig choklad man smälter och sånt, inte nå oboypulver hära inte. ;) Så gott, och lyxigt!

Även tagit mig en lång och skön dusch. Jag har också hunnit med att ta ut massa baciller ifrån rummet.. känns så skönt. Med det menas det såklart att jag plockat undan på mitt rum, vädrat sängkläderna och damssugit och sånt. Så nu känns mitt rum helt fräscht och fint, innan kändes det så sunket och äckligt efter jag legat instängd hära i nästan 4 dagar liksom. Så det var behövligt!


Min sjuka är fortfarande som igår. Varken bättre eller sämre. Eller.. min hals börjar göra mig riktigt förbannad faktiskt. Känns som om att jag håller på att få halsfluss? Skulle inte förvåna mig om jag skulle vara riktigt ärlig faktiskt. 

Är halsen inge bättre imorgon så blir det nog att kolla upp den. LESS är bara förnamnet hära alltså.. fyfy.

Blir iallafall skola imorgon oavsett. Går 08.15 - 17.00 Får se om jag orkar hela dagen. Men ska göra mitt bästa! Är fortfarande inte så jäkla kry alltså, menmen. 


Nu ska jag hoppa i sängs och se tv eller något sådant. Får se. PUSS.

Av Malin Lundin - 9 september 2012 16:28


Sjukan är som igår. Varken bättre eller sämre. Både bra och dåligt. Hade ju helst velat må bättre, men är kvar på samma stadie som igår. Nåja, är glad över att det inte är sämre iallafall! :)


Har tagit det lugnt hela förmiddagen, varit 4 avsnitt av djurakuten så jag har hållt mig sysselsatt hehe. Djurprogram kan ju vara bland det bästa som går på tv. Fett lack över att vi inte har discoverychannel, animalplanet osv hemma hos oss! :( Menmen.. djuraktuen har jag roat mig med allafall! Har även hunnit med en 15 minuters promenix. Var såååå skönt att komma ut efter att ha varit instängd i nästan 4 hela dagar. Dock så hostar jag somfan nu och håller på att dö. Typ hjärtattack av en lugn prommis haha?

Ska ta en till kort promenad senare ikväll. Lika bra att börja komma igång igen.. har ju somsagt en lång och jobbig skolvecka framför mig nu så.  


Kvällen ska jag spendera åt lite plugg som jag tänkt ta tag i sen i onsdags. Men eftersom att jag varit så dålig så har jag inte haft någon ork till det, men nu är det dags känner jag!

Av Malin Lundin - 9 september 2012 00:01

  Gammal bild.. wääh. 


Måste ta och berätta för er att jag känner mig lite bättre ifrån min sjuka!!! Så galet skönt! Är fortfarande sjukt risig, men hostan har gått över litegranna och jag känner mig inte lika "dåsig" i huvudet. Så det är ju bra!

Hoppas på att må ännu bättre imorgon då jag vaknar. Sjukan börjar iallafall gå åt rätt håll, så det är ju awesome!


Denna kväll har jag iallafall inte gjort ett skvatt. Haft nått så enormt tråkigt. Räknade ut ikväll att jag suttit instängd i 3 dagar nu. 3 HELA JÄVLA DAGAR ALLTSÅ. Helt galet? Så snacka om att jag har tråkigt liksom? Vad finns det att göra ens?

Så imorgon så ska jag ut på en kort promenad. Kommer dö om jag inte får lite frisk luft snart. Så det blir nog braaaa det.


Vet inte vad jag mera ska skriva. Ska gå och hämta vatten och en frukt nu. Samt ta näsdroppar och såntdära intressant.. haha not. 


TTYL.

Av Malin Lundin - 8 september 2012 14:38



Har aldrig gillat -> :P <- smileyn, också hittade jag denna video. Kunde inte ha sagt det bättre själv alltså. Hahah.

Av Malin Lundin - 8 september 2012 13:33

Vaknade för drygt 1h sen.. sovit helt okej inatt. Känner mig fortfarande upphängd och nedsläppt. Får hoppas på att min sjuka snart vänder så att jag blir frisk någongång. Är så less på att vara sjuk nu alltså. 


Annars så.. vet jag inte vad jag ska skriva. Kan inte påstå att det händer så mycket när man är sjuk. Man går mellan att se på tv, sitta vid datorn, sova. Kuuuuult liv liksom. Eh nae. 


TTYL.

Av Malin Lundin - 8 september 2012 00:03

Rubriken stämmer... nästan iallafall.


Tror seriöst att jag aldrig varit såhära förkyld, eller såhära dålig förut snarare. Allt har blivit värre ikväll. Har helt seriöst legat på golvet och lipat halva kvällen typ? Är långt ifrån kry alltså. 

Har tillochmed pratat med jouren ikväll, de ville att jag skulle komma så de fick kolla upp mig, men jag ska avvakta istället. Får se om jag får mig någon sömn inatt och sen se om det är bättre imorgon.

Ligger just nu i sängen och mår förjävligt. Förutom att jag är jävligt förkyld och sjuk så har även min mage gått i konkurs. Den har typ lagt av helt och hållet. Dock ingen nyhet då jag har en problemmage om man  säger så.

Så ligger iallafall hära och försöker få i mig lite vätskeersättning.. smakar fan pyton. Jouren sa dock att det kunde vara bra för magen osv så vi får väl se. Vill bara att denna skit ska vända håll och börja ge sig.. är så LESS.


Nog klagat om hur sjuk jag är. Ska snart sova. Är så jäkla trött. Hörs imorgon!


Av Malin Lundin - 7 september 2012 16:17

 

Av Malin Lundin - 7 september 2012 14:14

Hemma och sjukar idag också.. är typ värre idag än vad det var igår. INTE najs alltså. :(

Har iallafall världens bästa och gulligaste pojkvän som tar hand om mig när jag är dösjuk. ♥ Synd att han inte är här idag också dock huhu. Får klara mig ändå. 

Knarkar fan massa halstabletter, medicin, vatten, te, glass, frukt, c-vitamin.. you name it. Allt för att känna mig lite kryare.. men dock utan resultat. Just nu blir det bara värre. ORKAR INTE. 

Tur att det är helg nu så jag får sova och vila ut mig utan att känna ångesten av att jag missar massa lektioner på skolan.

 

NÅÅÅÅJA, ttyl. Är för trött och seg för att skriva nå mera. bildlöst vart det visst också.

Presentation


Hallå! Jag som skriver på denna lilla blogg heter Malin, och jag är snart hela 17 år gammal. Går Vård&Omsorgsprogrammet och fritiden spenderar jag i stallet. Självklart lägger jag tid åt mina fina vänner och pojkvännen också! ♥

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards