malinmatildalundin

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Malin Lundin - 23 augusti 2012 23:30


Jahaja, första inlägget på denna blogg! Spännande!

Jag har haft blogg förut, men då det vart lite för mycket i mitt liv en tid så slutade jag att blogga, men nu känns det som om att jag börjar komma upp på fötter igen, starkare än innan. Så då känner jag att även bloggsuget börjar komma fram. Flera tjatar även på att jag ska börja blogga, så why not liksom?

Jag kommer dock inte vara den som skriver om det mest intressanta, eller det mest roligaste i mina inlägg, utan det lär skrivas om det jag känner för, helt enkelt.


För er som kanske inte känner mig sådära jättebra så kan jag dra en snabbis om mitt liv! 


Jag heter Malin och är då 16 år, fyller 17 först i November.. buhu. Men jag överlever! Jag går andra året på Vård&Omsorgslinjen på Luleå Gymnasie by, kv. Kungsfågeln.
På min fritid så händer det inte så mycket. Umgås med mina fina vänner, umgås med världens bästa pojkvän och självklart så spenderar jag tid i mitt andra hem - stallet. Rider lektion 1 gång i veckan på Hertsön där jag även har min pusskompis Tittenté. Han står mig väldigt nära, han är världens snällaste, gnäggar då man går i stallgången och älskar att gosa. Världen bästa är han. 

Sen så har jag en medryttarhäst i Gammelstad som heter Palma, född 2001. Hon är ett väldigt bestämt fuxsto och hon testar mina gränser mer än gärna, försöker göra mig så irriterad som jag bara kan bli vissa gånger, för att sen gå över till kelgrisen inom henne och vela gosa hela tiden. Trots att hon testar mig så tycker jag om henne väldigt mycket. Hon har ett stort hjärta, och jag hoppas att vi kommer utvecklas mycket tillsammans och bli "ett".


Sen så har jag även en till sköt/medryttarhäst i Björsbyn. Han heter Juggen och är hela 35 år gammal. Han är världens goaste och snällaste, men även han tycker om att hitta på bus ibland, trots sin ålder! Sen så har han även vissa dagar då han ärjättepigg, frammåt och glad och då kan man rida eller köra honom. Men han får även dagar då han mår lite sämre och behöver pyssel och vila. Oavsett så är han en jättefin ponny, så klok, och så snäll. Gammal också förövrigt haha. ;) 


Jag skall även försöka ta tag i och börja rida en till ponny lite smått. Jättekul att folk hör av sig och vill att just jag, som inte alls är expert, ska få rida deras hästar! ♥ Skojjar inte om jag fått minst 4 erbjudanden det senaste halvåret av olika folk som vill att jag ska komma och rida. Dock så räcker inte min tid till. Jag vill kunna ta det lugnt, utan att känna att jag måste springa runt och fara fram och tillbaka i flera stall! Jobbigare än man kan tro faktiskt. Men samtidigt kul!

 

Som ni kanske märker så har jag ett stort intresse till hästar. De står mig väldigt nära hjärtat. Sen så finns det en massa underbart folk i stallena också. Jag älskar stallivet, mår alltid bra då.


Men annars så är jag en helt vanlig tonåring. Kompisar, pojkvännen, stallet, skola.. ja.. normal things ni vet.

Jag får perioder då jag är jätteglad och sprallig, och ibland får jag perioder då jag känner mig jättenere, kan börja gråta över minsta lilla och ja, det går upp och ner för mig som för många andra tonåringar. Trubbel i livet, jag som får bakslag av vissa saker.. vad som helst, och jag faller ner väldigt lätt.

Jag är så oerhört tacksam över att jag har världens bästa pojkvän. Han är alltid den som låter mig ligga i hans famn, helt sönder och förstörd, dränkt i tårar. Det är han som torkar tårarna, och viskar hur mycket han älskar mig, och att allt kommer bli bra. Tror inte att han själv förstår hur mycket jag uppskattar allt han gör, han ställer alltid upp, oavsett vad. Bättre pojkvän kan man fan inte ha. 

Sen så har jag världens bästa vänner också. De ställer alltid upp och får mig alltid på bra humör. 

 

Jag har aldrig sagt att livet är lätt. Jag tror att man går igenom mycket då man är i tonåren. Jag har gått igenom massa saker. Både positiva och negativa saker. Vissa saker har tagit mig till botten, så många gånger, men fortfarande så står jag här, kämpar för att allt ska bli bra. Man ska aldrig ge upp hur svårt vissa saker än känns.

 

Nej, usch och fy vad långt detta blev. Märks det att jag saknar att skriva och blogga eller haha? Men nåja, nu fick ni veta lite om mig.. (snarare om hästarna haha) och detta var bara en bråkdel av allt som kan skrivas. Menmen. Bilder på hästarna ser ni på min header tills vidare att jag börjat komma igång med bloggandet och ladda upp bilder och sånt!

 

Vi får höras senare, nu ska jag snart godnattprata med pojkvännen och sen sova! PUSS.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå! Jag som skriver på denna lilla blogg heter Malin, och jag är snart hela 17 år gammal. Går Vård&Omsorgsprogrammet och fritiden spenderar jag i stallet. Självklart lägger jag tid åt mina fina vänner och pojkvännen också! ♥

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards