malinmatildalundin

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Malin Lundin - 1 december 2012 13:22

Påbörjade december månad med att vakna vid 7, startade med morgonjouren i stallet efter halv 8, fick slita somfan med lite grejer, tur Raimond kom och hjälpte mig med lite saker! Har sen bråkat och tjorvat med en galen och tickande bomb (brukar även heta Skofte..) i stallet. När vi väl bråkat klart i stallet och efter ett 20-minuters-försök-till-att-komma-upp-på-hästryggen så var vi äntligen iväg på en skogsrunda. Skofte var PIGG och slängde runt med huvudet, sparkade bakut och höll på att steppa och blåsa upp sig. Hahahh sötishästen! Vart bara en skrittrunda på 40 minuter då han tappat en sko! Men skofte hade dock behövt ett rejält ridpass, han har så mycket energi han måste göra av med.. hojja, han är som en tickande bomb just nu! 
Ridturen var iallafall mysig även om Skofte var som han var.. var dock kall som en isbit efteråt, minus 13 grader och utan vinterkläder - bra jobbat Malin!!

Fick hämtning vid halv 1 av papsen, så har bara försökt tina upp lite sen jag kommit hem. Efter att ha fått lite för lite sömn i kroppen, och varit i stallet och slitit sen halv 8 så känner jag hur jäkla gärna jag skulle kunna ta en powenap nu.. är helt slut! Men ska istället städa mitt rum.. så jäkla skitigt det är. Damm överallt, hö överallt, spån lite här och där och ja.. det behöver fräschas upp hära, verkligen! Efter det kanske det blir en liten powenap.. eller så ett långt och skönt bad.. hmm!


Nåja, enough said, ttyl!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå! Jag som skriver på denna lilla blogg heter Malin, och jag är snart hela 17 år gammal. Går Vård&Omsorgsprogrammet och fritiden spenderar jag i stallet. Självklart lägger jag tid åt mina fina vänner och pojkvännen också! ♥

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards